joi, 4 martie 2010

Eminescu!? sau nea Vasile?

Azi am fost trezit de un zgomot infernal de drujba. M-am dus la geam si cand ma uit vad niste oameni care taiau nucul lui Nea Vasile, ma uitam cu ochi in lacrimi cum acel copac imens este taiat si mi-am amintit de vecinul Nea Vasile care a murit acum cateva luni(Dumnezeu sal ierte). Pentru mine acest om nu era doar un simplu vecin, era un adevarat prieten, el ara batranelu ala simpatic de-o varsta cu dinozaurii care de fiecare data cand ne jucam fotbal venea si ne arbitra meciul, care ne zicea povesti, care ne dadea o cana cu apa de fiecare data cand eram insetati si care din cand in cand se mai juca cu noi, acest om de o incelepciune neegalabila sa stins la varsta de 98 de ani.
Dupa tragicul spectacol prestat de acel copac m-am uitat pe birou si am vazut o carte de poezii ale lui Mihai Eminescu, in secunda urmatoare mi-am amintit o vorba ce mi-a ziso Nea Vasile " nu citii eminescu doar pentru ca zice lumea ca e un geniu, daca tu consideri ca eminescu nu e un geniu atunci pentru tine nu e un geniu" si intradevar eu unu nu il consider pe Eminescu un geniu. Pentru mine Eminescu a fost un adept al messenger-ului medieval, el nu era in stare sa se duca la o femeie si sai zica " stii eu te plac !" nu, el trebuia sa scrie o scrisoare de dragoste care sa ii dea "send to" iar in caz ca persoana respectiva nu prezenta nici o reactie ii arunca o piatra in geam pe post de buzz!!! in timp ce el statea pe invizibil intr-un tufis. Avand in vedere ca suntem obligati la scoala sa invatam despre Eminescu asta ma face sal urasc si mai tare pentru ca daca nam fi fost obligati sa citim o poezie dea lui Eminescu sar putea sa ne fi placut, si pun pariu ca nici unu dintre voi n-a stat sa se gandeasca la ce a vrut sa zica in poeziile sale, toti ati cumpart o carte de comentarii sau ati dat un sarch pe google la comentarii despre Eminescu, pentru mine nu enimic alceva decat un om care a scris cateva poezii neinteresante (repet e parera mea). Nea Vasile avea dreptate si pentru asta el in ochii mei el e un adevarat geniu (sa-ti fie tarana usoara bunul meu prieten!!!).
Va multumesc si va salut!!

15 comentarii:

  1. adevarat am si eu amintiri deastea cu o vecina
    doar k la mine era tei in loc de nuc..

    sau cand mi-au taiat corcodusul din curte pentru ca intra in teritoriul noii case de langa mine..
    jegosi:-j.
    ce pot spune? Romania.

    RăspundețiȘtergere
  2. hey
    mi s-a parut cat de cat interesant postul.
    Si nu as vrea sa fiu unul dintre acei "inteligenti" care se trezesc asa cum "citezi" tu.
    O intrebare am daca se poate?
    Tu ai citit vre-o poezie de a lui Eminescu?
    Si daca nu ti-ar fi zis profa de romana sa comentezi nu stiu ce poezie de a lui, pe care ati facut-o din carte, ai sta sa o comentezi?
    Cine da search pe google sa isi faca tema.
    Nu da pentru ca e prost si nu stie sa isi faca tema.
    Ci pentru ca e mult mai usor sa faca ce a facut altii.
    Si oricum nu se mai ia note mari cu ce ai copiat dupa google.
    Am observat ca toti profii stiu ce se afla pe aceste minunate site'uri care ne fac tema si ne dau de la 8 in jos.
    De aceea e mai bine sa iti petreci cateva ore sa faci o tema buna si demna de laudat si ofcourse scrisa de mana, decat sa dai copy paste la greseliile altora.

    RăspundețiȘtergere
  3. ca sa iti raspund la intrebare, da am citit si nu doar o poiezie, am citit mai multe, si da am stat si eu sa-mi storcesc mintea mea "de animal prost sa ma gandesc la ce dracu a vrut sa zica ala in poeziile lui" si am scos cateva idei bunicele pe care am luat niste note destul de mari (deci nu erau aberatii). Evident ca toti cauta pe net comentarii, cel putin isi dau silinta, dar am eu o intrebare pentru tine. De ce "sa iti petreci cateva ore sa faci o tema buna si demna de laudat si ofcourse scrisa de mana, decat sa dai copy paste la greseliile altora"? Crezi ca pe diploma ta de bacalaureat va scrie nota? crezi ca ii pasa cuiva de notele tale? Nu nu le pasa nici de diplomele tale nu le pasa! se pisa pe tine de parca ai fi ultimu gunoi.. Invatati ! dar nu invatati prosteste!

    RăspundețiȘtergere
  4. "Crezi ca pe diploma ta de bacalaureat va scrie nota? crezi ca ii pasa cuiva de notele tale? Nu nu le pasa nici de diplomele tale nu le pasa! se pisa pe tine de parca ai fi ultimu gunoi.. Invatati ! dar nu invatati prosteste!"

    Nu am zis ca cheia succesului e mama invataturii.
    Sau cum o fi.
    Nu sunt tocilara.
    Nu invat.
    Retin pur si simplu unele chestii.
    Si stiu unele chestii pt ca ma intereseaza.
    Si intr-un anumit fel ai dreptate.
    Mare dreptate.
    Unora chiar le pasa de note.:|
    Adica gen eu invat in Hristo Botev.
    Am prieteni care invata in Vianu, Spiru, Jean Monnet.
    Si nu e acelasi lucru cand eu le zic ca mi-a iesit gen 8 si ceva.
    Si iei imi zic o medie aproape de 10 si se plang ca e medie mica:|
    Asta e aiurea.
    Si stateam si ma gandeam uneori.
    Ca nu poti lasa viata sa treaca pe langa tine numai invatand.
    Insa stii prea bine ca iti trebuie acele diplome pentru facultate.
    Eu daca vreau sa studiezi afara iti dai seama ca ar trebui sa am note mari:|
    Si sa am ceva in cap..!
    Insa acum cum ai spus.
    E opinia ta.
    Si ti-o respect.
    Insa stii la fel de bine si ca mine ca notele chiar conteaza.
    Si cum vezi ani trecand iti pare rau ca nu ai stiut atunci.
    :)

    RăspundețiȘtergere
  5. tu i-ai taiat nucu lu nea vasile ca sa ai ce pune pe foc=))

    RăspundețiȘtergere
  6. bai baiatule nu ne mai mintii ca ai luat note mare stim toti ca esti corigent cu 3 la romana=))

    RăspundețiȘtergere
  7. Asta asa e ! Pentru ca in ultima vreme nu ma mai intereseaza asa tare scoala .

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte tare!!!!Bvo Ryule tineo tot asha;x.Imi place blogul tau;x;x;x.

    RăspundețiȘtergere
  9. Normal...."anonim" persoane care nu stiu altceva decat sa comenteze.De ce nu ar face si ei un blog de genu`? Aaa da!! A. uitat. Le ia prea mult timp. Super tare blogul tau;x.Si tot ce e scris in acest blog e cv care te face sa citesti pana la capat.E de ajuns sa citesti titlul, ca sa te indrume mai departe.Bravo Ryule!!!!te pop.:*

    RăspundețiȘtergere
  10. maaaa, ce-i aici? lasa-l pe Nea' Vasile sa se odihneasca in pace! Sigur s-a intalnit cu Eminescu pe lumea cealalta si probabil si-a dat seama ca e un mic geniu.. o sa intelegi cand o sa cresti mai mare:)))) ahh.. si ma bucur ca ai sentimente pentru un batranel.. eu credeam ca nu ai deloc:)) glumesc:">.. hai te pup:*

    RăspundețiȘtergere
  11. hmm pentru inceput sa spun , Dumnezeu sa il ierte pe Nea Vasile ! si asa e are dreptate ,toti putem sa ne exprimam cum vrem si sa credem ce vrem despre ceilalti.
    Dar ti-am mai spus nu zici bine de loc ,Eminescu in poeziile lui si celelalte creatii ne-a aratat ca nimeni niciodata nu mai are cum sa ajunga la un asa nivel .Nu ma intereseaza daca era un lash , bulangiu sau curvar . Cand cineva face o inventie ,nu te uiti daca are un batz in cur , te uiti la inventia lui , asa si cu EMINESCU . Ca invatamantu asta de cacat exagereaza, asta e partea a doua , asta e vina lor ca ne pun sa invatam 100 de strofe . Acele creatii sunt ca niste bucati rupte din sufletul lui, tocmai daia nu mai are cum nimeni sa creeze ce a creat el sau la aceeasi frumusete ! De ce ? Pentru ca lumea se prosteste din ce in ce mai mult . Cu cat se spune ca avansam in tehnologie , cu atat ne prostim mai rau si mai rau si tot asa.
    Deci te contrazic si iti spun ca el a fost un geniu , tu defapt ai boala pe invatamantu nostru de cacat nu pe el ! E ca si cum cineva ti-ar baga pe gat 100 de ciocolate ,dupa o sa urasti ciocolata si o sa uiti de ala care ti le-a bagat pe gat si te intreaba cineva " iti place ciocolata " si tu raspunzi " bagamiass sa nu mai aud cuvantu ala " , frate gandestete mai bine ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. hey Ken..!
    aici ai dreptate.
    stiu Ryu ca nu e chat=))
    dar totusi.
    Ai dreptate mai ales la faza cu ciocolata.
    Daca cineva te impinge cand esti mic in apa si te-ai speriat ca te vei ineca, toata viata dupa nu te vei mai apropria de apa adanca.
    Anyway...Cum ai spus..! Si cum altii "citeaza"
    Ca oamenii din trecut era prosti si ca noi gandim acum, este un fals de milioane de ani.
    Ca daca te uiti mai atent in trecut erau mai inteligenti ca noi.
    Insa un singur lucru il avem in comun cu toata omenirea si din trecut, prezent sau chiar viitor.
    Frica ne domina.
    Frica nu ne lasa se ne spunem parerile.
    Frica nu ne lasa sa ne aparam drepturile.
    Si tot frica e aia care te terorizeaza.
    Deci iti va fi mult mai usor sa te si documentezi despre lucrurile care le auzi, pentru a intelege mai bine, dar iti va fi la fel de usor sa supravietuiesti daca citesti, scrii sau compui ceva, care sa te faca sa te simti mai liber.
    Nu e nevoie de invatatura non-stop.
    Nu e nevoie nici de criticala prea multa.
    Just be simply you.
    Nu trebuie sa te intereseze ce zic ceilalti.
    Cand te simti rau, calm down and breathe...!
    Eu mi-am dat seama destul de greu cum sa imi canalizez energia si sa nu ma apuce plansul sau sa mai fac alte crize.
    Imi e mai usor sa zic, de exemplu inca 2 ani jumate si imi termin liceul si am plecat.
    Sau orice lucru care ma invioreaza.
    Nu invatatura te face star.
    Dar te ajuta poate sa ai o slujba decenta in cel mai bun caz.
    Pe mine una ma ajuta sa plec din tara cel putin.
    Ah si inca ceva.
    Invatam despre Eminescu ca este un fel de legenda.
    Considerat cel mai mare poet roman.
    Ce pot sa zic?
    Mi se pare considerat dupa ce a murit.
    Toata lumea este mult mai apreciata dupa ce a murit.
    Si sincer asta nu ajuta cu nimic ca inca stii cum il cheama.
    Pana la urma trebuie sa te trezesti si sa vezi ca viata e doar un test.
    Sau o materie cu 3 capitole.

    RăspundețiȘtergere
  13. miss mousey, vre-o se scrie intr-un cuvant,adica: vreo. pune mana pe o carte,mai fa un cornet,mai sterge un geam...inca ceva: "oamenii din trecut era prosti" ? :O Doamne,cum reusesti asa ceva...? 2 la mana: Ken,iar trebuie sa fiu de acord cu tine.ai o sofistica f subtila si observi relativ corect starile de fapt.eminescu,singur,salveaza rusinea de pe numele romania.sau rromania.

    RăspundețiȘtergere
  14. Ryu, e "poezie", nu "poiezie". :) Atat!

    RăspundețiȘtergere

Zi si tu ceva!